قیمت بتن

قیمت بتن آماده

قیمت بتن

قیمت بتن آماده

به نقل از ایران بتن با افزایش روز افزون جمعیت، نیاز به ساخت و ساز به طور چشم‌گیری افزایش یافته ‌است. همین امر سبب اهمیت سرعت اجرای پروژه می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش سرعت ساخت، استفاده از بتن آماده است.

بتن که اصلی‌ترین پایه ساخت و ساز می‌باشد به دو صورت کارگاهی و آماده در دسترس است. بتن آماده شکل سیال بتن است که در کامیون‌های همزن به محل‌های ساخت و ساز تحویل داده می‌شود و به شکل دلخواه ریخته می‌شود.

استفاده همه جانبه از بتن آماده به عنوان مصالح ساختمانی عمدتاً به دلیل دو مزیت است، ارزان بودن آن و همچنین تنوع زیادی که در طراحی و عملکرد آن وجود دارد، زیرا به شکل سیال می‌توان آن را در قالب‌هایی با هر شکلی ریخت. همچنین علت افزایش تقاضا برای بتن آماده، صرفه‌جویی در تهیه میکسرهای بتن تخصصی می‌باشد.
https://irconcrete.com/ready-mix-concrete-price/

برای شروع هر پروژه ساختمانی برآورد هزینه مصالح قدم نخست می‌باشد. دانستن نحوه برآورد قیمت بتن آماده به عنوان ماده مهم و اولیه ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

الیاف پلی پروپیلن

به نقل از سایت ایران بتن الیاف پ ‌پ یا الیاف پلی پروپیلن یکی از معضلات همیشگی در بتن، ترک های ریز ایجاد شده میباشند. همین ترک های مویی مسیر را برای نفوذ عوامل مخرب به درون بتن باز میکنند و به مرور باعث خرابی بتن و در نتیجه افت کیفیت و دوام سازه های بتنی میشوند.

خیلی اوقات بازسازی و تعمیر این ترکها امکان ندارد و یا بدلیل قابل رویت نبودن، ترمیم نمیشوند. همین امر سبب عالقه ی سازندگان به افزودن موادی برای پیشگیری از این پدیده و پدیده های مشابه میباشد.

امروزه طیف وسیعی از الیاف به عنوان افزودنیهای بتن موجود میباشد که هر کدام با ویژگیهای منحصر بهفرد خود، برای ارتقای بتن مورد استفاده قرار میگیرند. الیاف طبیعی، الیاف سلولزی، الیاف پ پ، الیاف پلی استر، الیاف شیشه، الیاف فلز، الیاف کربن، الیاف ماکروسنتتیک، الیاف میکروسنتتیک و الیاف آروماتیک پلی آمید دستهای از پرکاربردترین الیاف ها میباشند. در میات الیاف های ذکر شده، الیاف پ پ همزمان تاثیرات بسزایی در ساختار بتن ایجاد میکند که در ادامه به صورت مفصل این الیاف مورد بررسی قرار میگیرد.

  • بهار شمس
  • ۰
  • ۰

ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس سازه های واقع در اسکه های دریایی، شمع ها، ستون ها، فنداسیون و قطعات پیش ساخته همواره در معرض حملات شیمیایی توسط یون های سولفات ها و کلریدها میباشند. برای بهبود خواص بتن و افزایش مقلومت دربرابر خوردگی شیمیایی سازه های مستعد، بکارگیری مواد افزودنی در طرح اختلاط بتن امری ضروری میباشد

تعریف ژل میکروسیلیس

پودر میکروسیلیس به دلیل ریزی ذرات و پراکندگی راحت در محیط از لحاظ مسائل محیط زیستی مشکل ساز میباشد. با تولید ژل میکروسیلیس این معضل خاتمه یافت هاست. ژل میکروسیلیس یکی از افزودنی های محبوب بتن است که برپایه میکروسیلیس، سیلیس، الیاف پروپیلن و روانسازهای بتن میباشد. ژل میکروسیلیس حالت خمیری پودر میکروسیلیس است. برای استفاده از پودر میکروسیلیس نیاز به فوق روانکننده مخصوص میباشد در حالیکه با بکارگیری ژل میکروسیلیس این نیاز نیز حل میشود.

  • بهار شمس
  • ۰
  • ۰

پودر میکروسیلیس

پودر میکروسیلیس ماده‌ای است که واکنش پذیری بسیار بالایی دارد و می‌تواند افزایش خواص بتن را به‌همراه داشته باشد. رنگ این نوع ماده خاکستری و تا حدود زیادی شبیه به سیمان یا خاکسترهای بادی می‌باشد. مؤسسه بتن آمریکا این ماده را به‌عنوان سیلیس غیر بلوری بسیار ریز تولید کرده و در کوره‌های قوس الکتریکی به‌همراه آلیاژهای سیلیسی یا سیلیسی به فلزی تولید می‌کند.زمانی‌که این ماده با سیمان مخلوط شود مقاومت بسیار زیادی را کسب کرده و سبب غیر نفوذپذیری بتن می‌شود.

پودر میکروسیلیس در واقع با تولید فلز مذاب، گازی بر پایه سیلیس منتشر میشود. این دود گازی، با باال آمدن، به سرعت سرد می شود و ذرات بسیار ریز و بیشکل و کروی شکل میدهد. پودر میکروسیلیس در یک محفظه جمع آوری میشود، که سیستمی برای فیلتر هوای گرم و گازهای خارج شده از کوره میباشد. این بخار گاز در کلکتورهایی به صورت پودر بسیار ریز به شکل ذرات کروی متراکم می شود.

  • بهار شمس
  • ۰
  • ۰

بچینگ پلانت

به نقل از سایت ایران بتن  بچینگ ، دستگاه تولید بتن میباشد. در کارخانه ها، بچینگ پلانت برای تولید حجم زیاد بتن استفاده میشود. در این دستگاه مواد اولیه طبق طرح اختلاط مورد نظر وزن میشوند و فرایند اختلاط با دستگاه های مناسب این کار، صورت میگیرد.

به­ جز در مواردی که مشخصات فنی ویژه­ای وجود داشته باشد، بتن باید طبق مفاد ASTM C 94 و یا مشخصات استاندارد مشابه­ مخلوط بتن آماده، تولید شود. تاسیسات تولید و تجهیزات حمل و نقل مورد استفاده برای بتن با مقاومت بالا باید مورد تایید الزامات انجمن ملّی بتن آماده و یا استاندارد های مشابه باشند. در تولید بتن با مقاومت بالا، بچینگ پلانت‌های دارای جام ”مرکزی“ ایستاده نسبت به تجهیزات ”انتقال-آمیختن“ که مواد را به داخل جام متصل به کامیونی هدایت می­کنند و تمام عملیات مخلوط کردن در آنها انجام می­شود، دارای ارجحیت هستند.

  • بهار شمس