قیمت بتن

قیمت بتن آماده

قیمت بتن

قیمت بتن آماده

به نقل از ایران بتن با افزایش روز افزون جمعیت، نیاز به ساخت و ساز به طور چشم‌گیری افزایش یافته ‌است. همین امر سبب اهمیت سرعت اجرای پروژه می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش سرعت ساخت، استفاده از بتن آماده است.

بتن که اصلی‌ترین پایه ساخت و ساز می‌باشد به دو صورت کارگاهی و آماده در دسترس است. بتن آماده شکل سیال بتن است که در کامیون‌های همزن به محل‌های ساخت و ساز تحویل داده می‌شود و به شکل دلخواه ریخته می‌شود.

استفاده همه جانبه از بتن آماده به عنوان مصالح ساختمانی عمدتاً به دلیل دو مزیت است، ارزان بودن آن و همچنین تنوع زیادی که در طراحی و عملکرد آن وجود دارد، زیرا به شکل سیال می‌توان آن را در قالب‌هایی با هر شکلی ریخت. همچنین علت افزایش تقاضا برای بتن آماده، صرفه‌جویی در تهیه میکسرهای بتن تخصصی می‌باشد.
https://irconcrete.com/ready-mix-concrete-price/

برای شروع هر پروژه ساختمانی برآورد هزینه مصالح قدم نخست می‌باشد. دانستن نحوه برآورد قیمت بتن آماده به عنوان ماده مهم و اولیه ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قیمت بتن

در مقالات قبلی قیمت بتن از دیدگاه نوع بتن پروژه ، نوع افزودنی های بتن مورد استفاده و همچنین نوع سازه ای که بتن ریزی می گردد بررسی گردید و مواردی در ارتباط با آن بیان شد . در این مقاله به بررسی موضوعی می پردازیم که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد .

مطالعه مقاله قبلی: قیمت بتن از دیدگاه نوع بتن

مطابق با استاندارد 6044 خریدار می تواند طرح اختلاط مورد نیاز خود را به کارخانه بتن ارائه کرده و کارخانه بتن تنها وظیفه ساخت آن را به عهده گیرد .

گاها پیش می آید که در پروژه های خیلی خاص و بزرگ کارفرمایان ترجیح می دهند جهت رعایت صرفه اقتصادی پروژه و بهبود فرآیند بتن ریزی ، طرح اختلاط پروژه را با مصالح موجود در کارخانه بتن و شرکت افزودنی معتمد خود به شرکت های مشاوره طرح اختلاط بتن فرستاده و طرح اختلاط بتن را از آن ها بخواهد.  این موضوع در شرایطی پیش می آید که بتن مورد نیاز دارای الزامات مقاومتی بسیار خاص یا شرایط دوامی بسیار خاص باشد .

شرکت های مشاوره طرح اختلاط عمدتا می توانند از ارائه طرح اختلاط بتن تا کنترل کیفیت بتن نهایی و آزمایشات مربوط به دوام پروژه ارائه خدمات نمایند .

در این صورت قیمت بتن ارائه شده توسط کارفرما بسته به طرح اختلاط ارائه شده توسط مشاور می تواند کم یا زیاد گردد . طبیعی در صورتی که نیاز باشد موارد خاصی مانند مصرف سیمان بیشتر یا  استفاده از سنگدانه ها با دانه بندی پیشنهادی و خاص باشد قیمت نهایی بتن افزایش خواهد یافت و در صورتی که این الزامات مورد نیاز نباشد قیمت تن آماده کمتر از مقدار عرف کارخانه بتن خواهد بود .

موضوعی که در این روش سفارش بتن اهمیت دارد مسئولیت کیفیت بتن است . مشخصا اگر طرح اختلاط بتن از طرف کارفرمای پروژه به کارخانه بتن ابلاغ شود ، کارخانه بتن مسئولیتی در قبال طرح اختلاط بتن و متعاقب آن مقاومت و روانی مورد نیاز بتن نخواهد داشت و کارفرما یا شرکت مشاور خود باید مسئولیت کیفیت آن را به عهده گیرند. گاها دیده شده که این موارد سبب ایجاد ناهماهنگی هایی در پروژه گشته و سبب بروز دوباره کاری و هزینه های اضافی بر پروژه گردیده است که سبب افزایش قیمت بتن نهایی می شود . لذا نیاز است که در هنگام عقد قرارداد بتن ریزی پروژه تمام مسئولیت های بتن به طور مشخص بین تمام طرفین منتقل شده تا قیمت بتن به صورت بهینه در آید .

 

  • بهار شمس