قیمت بتن

قیمت بتن آماده

قیمت بتن

قیمت بتن آماده

به نقل از ایران بتن با افزایش روز افزون جمعیت، نیاز به ساخت و ساز به طور چشم‌گیری افزایش یافته ‌است. همین امر سبب اهمیت سرعت اجرای پروژه می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش سرعت ساخت، استفاده از بتن آماده است.

بتن که اصلی‌ترین پایه ساخت و ساز می‌باشد به دو صورت کارگاهی و آماده در دسترس است. بتن آماده شکل سیال بتن است که در کامیون‌های همزن به محل‌های ساخت و ساز تحویل داده می‌شود و به شکل دلخواه ریخته می‌شود.

استفاده همه جانبه از بتن آماده به عنوان مصالح ساختمانی عمدتاً به دلیل دو مزیت است، ارزان بودن آن و همچنین تنوع زیادی که در طراحی و عملکرد آن وجود دارد، زیرا به شکل سیال می‌توان آن را در قالب‌هایی با هر شکلی ریخت. همچنین علت افزایش تقاضا برای بتن آماده، صرفه‌جویی در تهیه میکسرهای بتن تخصصی می‌باشد.
https://irconcrete.com/ready-mix-concrete-price/

برای شروع هر پروژه ساختمانی برآورد هزینه مصالح قدم نخست می‌باشد. دانستن نحوه برآورد قیمت بتن آماده به عنوان ماده مهم و اولیه ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

  • ۰
  • ۰

ضد یخ های بتن مایع به دو دسته ضد یخ های کلرایدی و فاقد کلراید تقسیم می شوند. ضد یخ های مایع بدون کلراید بر پایه نیتریت های سدیم و کلسیم می باشند اما ضد یخ های کلرایدی علاوه بر این موارد، حاوی یون های کلراید در ساختار شیمیایی خود هستند. شما باید با توجه به نوع پروژه و بتن انتخاب کنید که کدام یک از این دو نوع ضد یخ برای بتن ریزی شما مناسب تر است؟

ضدیخ زودگیر مایع چیست؟

 

همان طور که می دانید، در آب و هوای سرد، بتن ریزی با چالش ها و مشکلات زیادی رو به رو است. در آب و هوای سرد، شاهد منجمد شدن آب بتن و به دنبال آن انبساط حجمی بتن پس از سخت شدن، خواهیم بود. متاسفانه با منجمد شدن آب، بخشی از آب که باید در اختلاط بتنی با سیمان وارد واکنش شود، حذف شده و دیگر آبی در اختلاط بتن برای تکمیل فرآیند هیدراسیون باقی نخواهد ماند. به دنبال همین امر و تکیمل نشدن فرایند هیدراسیون، بتن دفرمه شده و مقاومت سازه کاهش پیدا می کند.

 

برای حل این مشکل متخصصین بتن به فکر چاره افتادند و ضد یخ مایع بتن را به عنوان یکی از بهترین راه حل ها برای این چالش، معرفی کردند. با استفاده از ضد یخ مایع بتن می توان سرعت گیرش اولیه اختلاط بتن را بهبود بخشید و فرایند حرارت زدایی بتن در دمای پایین را افزایش داد.

 

ضد یخ مایع بتن از ترکیب کلسیم و نیترات سدیم و دیگر مواد افزدونی به عنوان شتاب دهنده واکنش هیدراسیون، تشکیل شده است.  افزودن این ترکیب به بتن می تواند گیرایی بتن را از 12 ساعت به 4 الی 5 ساعت کاهش دهد.

 

موارد مصرف ضد یخ مایع بتن

 

در ترکیب ضد یخ های مایع مرغوب، از هیچ گونه ماده خورنده ای که باعث آسیب به فولاد شود، استفاده نشده است. در نتیجه از ضدیخ مایع بتن ، در جهت بهبود سرعت واکنش آب و سیمان و در نهایت افزایش سرعت گیرش اولیه و مقاومت فشاری برای تولید بتن های مسلح استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از ضدیخ زودگیر مایع

 

همان طور که در پاراگراف های قبلی اشاره شد، مهم ترین مزیت استفاده از این ترکیب در مخلوط بتن، افزایش سرعت گیرش اولیه اختلاط بتن در آب و هوای سرد می باشد. از دیگر ویژگی های استفاده از این محصول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • افزایش سرعت فرایند هیدراسیون
  • افزایش زمان گیرش اولیه بتن
  • جلوگیری از آسیب و خوردگی فولاد به دلیل ترکیب خاص ضد یخ مایع
  • افزایش مقاومت فشاری
  • سازگاری با انواع سیمان ها پرتلند
  • کاهش زمان برای رسیدن به مقاومت های اولیه و نهایی
  • جلوگیری از منجمد شدن بتن در شرایط دمایی پایین
  • و …

 

نحوه کار ضدیخ زودگیر مایع

 

در این بخش قصد داریم تا نحوه مکانیزم را بررسی کنیم. همان طور که می دانید برای گیرش بتن، باید آب و سیمان وارد واکنش با یک دیگر شده تا بتن به مقاومت کافی دست پیدا کند. در دمای منفی 5 درجه سانتی گراد، سرعت واکنش هیدراسیون آب و سیمان با کاهش مواجه خواهد شد. با استفاده از ضد یخ مایع بتن می توان سرعت این فرایند را که واکنشی گرما زا است را بهبود داده و با کنترل فرایند گیرش، بتن را از یخ زدگی محصون نگه داشت.

 

کاربرد ضد یخ مایع بتن چبست؟

 

  1. از ضد یخ مایع برای ممانعت از منجمد شدن بتن های مسلح استفاده شده و استفاده از آن برای بتن ریزی در آب و هوای سرد می توان بسیار سود مند واقع شود.
  2. یکی از کاربرد های ضد یخ مایع بتن این می باشد که به شما امکان ساخت و اجرای بتن در دمای منفی 10 درجه سانتی گراد تا 5 درجه سانتی گراد را می دهد.
  3. برای پیاده سازی عملیات ترمیمی در آب و هوای سرد و یخبندان از ضد یخ مایع بتن استفاده می شود.
  4. در کارخانه های تولید بتن پیش ساخته، شاهد استفاده از این محصول کاربردی هستیم.
  5. در پروژه ها و شرایطی که پیش بینی می شود که با کاهش سریع دما مواجه هستیم، این محصول مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ۰۱/۰۷/۲۵
  • بهار شمس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی