قیمت بتن

قیمت بتن آماده

قیمت بتن

قیمت بتن آماده

به نقل از ایران بتن با افزایش روز افزون جمعیت، نیاز به ساخت و ساز به طور چشم‌گیری افزایش یافته ‌است. همین امر سبب اهمیت سرعت اجرای پروژه می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش سرعت ساخت، استفاده از بتن آماده است.

بتن که اصلی‌ترین پایه ساخت و ساز می‌باشد به دو صورت کارگاهی و آماده در دسترس است. بتن آماده شکل سیال بتن است که در کامیون‌های همزن به محل‌های ساخت و ساز تحویل داده می‌شود و به شکل دلخواه ریخته می‌شود.

استفاده همه جانبه از بتن آماده به عنوان مصالح ساختمانی عمدتاً به دلیل دو مزیت است، ارزان بودن آن و همچنین تنوع زیادی که در طراحی و عملکرد آن وجود دارد، زیرا به شکل سیال می‌توان آن را در قالب‌هایی با هر شکلی ریخت. همچنین علت افزایش تقاضا برای بتن آماده، صرفه‌جویی در تهیه میکسرهای بتن تخصصی می‌باشد.
https://irconcrete.com/ready-mix-concrete-price/

برای شروع هر پروژه ساختمانی برآورد هزینه مصالح قدم نخست می‌باشد. دانستن نحوه برآورد قیمت بتن آماده به عنوان ماده مهم و اولیه ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

  • ۰
  • ۰

به نقل از سایت بتنو ضدیخ زودگیر پودری یکی از کاربردی ترین محصولاتی است که با کمک آن می‌توان نقطه انجماد بتن و ملات را کاهش داد و سرعت گیرش بتن را بهبود بخشید. ضدیخ زودگیر پودری دارای یون های کلراید در ساختارش می باشد. در نتیجه از آن در ساخت بتن های مسلح استفاده نمی شود. چرا که این یون ها احتمال خوردگی در سطح میلگرد ها و آسیب به بتن را افزایش می دهد. اما ضد یخ بتن بهترین انتخاب برای ساخت و تهیه بتن غیر مسلح و بتن های پیش ساخته است.

یکی از اشتباهات رایج در محاوره این است که افراد فرض می کنند که افزودن ضد یخ پودری به ملات بتن باعث می شود که بتن، ضد یخ شود. این جمله کاملا غلط است. استفاده از ضد یخ ها در بتن برای بهبود سرعت گیرش سیمان و به دنبال آن بهبود سرعت هیدراتاسیون بتن در مرحله گیرش اولیه و مقاومت اولیه می باشد. برای خرید ضد یخ های بتن بر می توانید به وب سایت زیر مراجعه کنید.

 نحوه افزودن ضدیخ زودگیر پودری به بتن

توصیه می شود که ضد یخ پودری بتن را در زمان اضافه کردن آب به اختلاط بتن بیفزایید. البته می ‌شود پس از اختلاط بتن نیز این محصول را به آن افزود. که این مورد بستگی به استانداردی است که شما برای بتن خود در نظر گرفته اید.

نکته قابل توجه این است که حتماً باید در زمان بتن ریزی در فصول سرد سال از ضد یخ بتن استفاده کنیم.. در غیر این صورت با احتمال زیاد با خرابی سازه بتن مواجه خواهید شد. در چنین شرایطی سازه بتنی شما با رطوبت و یخ زدن و ذوب شدن پی در پی آبی که به دلیل مکش حاصل مویینگی داخل بتن ایجاد شده سست و در نهایت تخریب می شود. این تخریب با افزایش پیدا کردن حجم آب در دمای صفر تا ۴ درجه به ویژه در بخش های بیرونی بتن ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 میزان استفاده از ضدیخ زودگیر پودری

میزان افزودن ضد یخ پودری بتن را با توجه به دو عامل مشخص می شود.

  • عامل اول: دمای محیط
  • عامل دوم: عیار بتن

 

 تنها استفاده از ضد یخ برای ضد یخ شدن بتن کافی است؟

باید خاطر نشان کنیم که استفاده از ضدیخ بتن به تنهایی ضامن ضد یخ زدن بتن شما نخواهد شد و شما باید عوامل دیگری همچون موارد زیر را رعایت کنید.

  • استفاده از سنگدانه های باکیفیت و مقاوم در برابر یخبندان
  • بهبود ساختار بتن در جهت غیر قابل نفوذ شدن
  • ·      به کارگیری از مواد هوا ساز در ساختار اولیه بتن
  • افزایش درجه هیدراسیون سیمان
  • بهبود عملکرد و عمل آوری صحیح

اگر این موارد را رعایت نکنید و صرفاً از ضد یخ استفاده کنید، متاسفانه شاهد ترک خوردگی بتن از داخل خواهید شد که این امر در سطح بتن به سادگی قابل مشاهده نخواهد بود. اما می ‌تواند تغییراتی در مشخصات و ویژگی های بتن اولیه همچون کاهش مدول الاستیسیته دینامیکی شود.

انواع ضد یخ از لحاظ ظاهری 

همان طور که تا اینجای مقاله مطالعه نمودید، از ضد یخ به عنوان یک افزودنی بتن استفاده می شود که با کمک آن می‌توان مصالح مخلوط شده و اختلاط بتن را با سرعت بیشتری سفت کرد. ضد یخ ها از لحاظ ظاهری به دو دسته جامد یا همان پودری و مایع تقسیم بندی می شود. این که از کدام یک از این دو مدل ضد یخ استفاده کنیم به نوع پروژه و میزان سرما در محل پروژه بستگی دارد. در ادامه شما را با انواع ضد یخ پودری بتن و ضد یخ مایع بتن آشنا می کنیم.

ضد یخ جامد

معمولاً این ضد یخ ها دارای یون کلرید هستند و از آن ها در ملاتی استفاده می شود که با فلزات در تماس نباشد. در ساختار شیمیایی ضد یخ پودری بتن کلسیم و فلزات خاکی همچون کلر مشاهده می شود. استفاده از ضد یخ باعث ایجاد یک حائل بر روی ذرات سیمان شده که همین امر میزان نفوذ آب ذرات را کنترل می کند و به حداقل میزان خود می رساند. چگالی ضد یخ های جامد حدود ۲۰۰۰ کیلو گرم بر متر مربع می باشد. به طور معمول ضد یخ های پودری و جامد به حالت شیمیایی خنثی و به رنگ سفید رنگ مشاهده می‌شود و همچنین برای انسان و محیط زیست خطرات چشمگیری به همراه ندارد.

 ضد یخ مایع بتن

ضد یخ های مایع با ترکیب نمک فرمات و نیترات و بروم در آب تولید می شوند. همچنین این گونه از ضد یخ ها به رنگ های زرد و قهوه ای در بازار موجود هستند. با گذشت زمان و برای بهبود ضد یخ های جامد به این مواد کربنات کلسیم و پتاسیم نیز افزوده شد. ضد یخ های مایع از تغییر فاز آب به یخ جلوگیری کرده و وظیفه آن ادامه فرایند هیدراتاسیون تا گیریش نهایی بتن می باشد. لازم به ذکر است که زمانی که نیاز به بهبود سرعت سخت شدن بتن همچون در زمان بتن پاشی و بتن زیر آب آب باشد ضد یخ مایع بهترین انتخاب آب است .

  • ۰۱/۰۷/۲۵
  • بهار شمس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی