قیمت بتن

قیمت بتن آماده

قیمت بتن

قیمت بتن آماده

به نقل از ایران بتن با افزایش روز افزون جمعیت، نیاز به ساخت و ساز به طور چشم‌گیری افزایش یافته ‌است. همین امر سبب اهمیت سرعت اجرای پروژه می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش سرعت ساخت، استفاده از بتن آماده است.

بتن که اصلی‌ترین پایه ساخت و ساز می‌باشد به دو صورت کارگاهی و آماده در دسترس است. بتن آماده شکل سیال بتن است که در کامیون‌های همزن به محل‌های ساخت و ساز تحویل داده می‌شود و به شکل دلخواه ریخته می‌شود.

استفاده همه جانبه از بتن آماده به عنوان مصالح ساختمانی عمدتاً به دلیل دو مزیت است، ارزان بودن آن و همچنین تنوع زیادی که در طراحی و عملکرد آن وجود دارد، زیرا به شکل سیال می‌توان آن را در قالب‌هایی با هر شکلی ریخت. همچنین علت افزایش تقاضا برای بتن آماده، صرفه‌جویی در تهیه میکسرهای بتن تخصصی می‌باشد.
https://irconcrete.com/ready-mix-concrete-price/

برای شروع هر پروژه ساختمانی برآورد هزینه مصالح قدم نخست می‌باشد. دانستن نحوه برآورد قیمت بتن آماده به عنوان ماده مهم و اولیه ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

  • ۰
  • ۰

 قیمت الیاف پ پ

الیاف پلی پروپلین با نام اختصاری الیاف پ پ  (pp) را می توان مسلح کننده ی بتن دانست تا جایی که از الیاف پ پ می توان به جای میلگرد فولادی برای مسلح کردن بتن استفاده کرد، در این متن قصد داریم در مورد مشخصات، کاربرد و قیمت الیاف پ پ صحبت کنیم.

پیشنهاد می شود قبل از خواندن این مقاله، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

مشخصات الیاف پ پ

 

نحوه استفاده از الیاف پ پ

این ماده الیافی جدید و شیمیایی است، از نظر میزان تولید بعد از پلی استر، پلی آمید و آکریلیک رتبه ی چهارم دنیا را دارد. می توان میزان تولید الیاف پ پ را 4 میلیون الیاف در سال دانست که برای اولین بارتوسط هیئت مهندسان آمریکا در سال 1965 به منظور ساخت بتن مقاوم در آمریکا استفاده شد.

الیاف پ پ در اندازه های 12، 18 و 6 میلی متری ساخته می شوند که به شکل زیر مورد استفاده قرار می گیرند.

  • الیاف 12 و 18 میلی متری: برای اختلاط با بتن های الیافی
  • الیف 6 میلی متری: برای اختلاط با گچ

الیاف پ پ در بتن افزایش مقاومت مکانیکی و شیمیایی آن را در پی خواهد داشت و عواملی مانند قیمت الیاف پ پ سبب گردیده تا در سال های اخیر میزان خرید و استفاده از این ماده در بتن به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

انقباض های سریع در بتن سبب ایجاد ترک های عمیق و سطحی می گردد، اگر در بتن از الیاف پ پ استفاده کنیم خشک شدن بتن دیرتر اتفاق می افتد و در نتیجه انقباض کمتری رخ می دهد، که این انقباض کمتر حذف ترک ها را در پی خواهد داشت.

بنابراین و با توجه به قیمت الیاف پ پ که مناسب است از آن برای مسلح کردن کف های بتنی با تردد سنگین ماشین آلات استفاده می کنند البته در این موارد باید در این مخلوط و به همراه الیاف پ پ از الیاف فولادی یا الیاف ماکرو سنتتیک هم استفاده شود.

به مرور زمان استفاده از این الیاف گسترش پیدا کرده و امروزه از الیاف پ پ به صورت چاپد شده در مسلح سازی بتن استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از الیاف در بتن

این الیاف مقاومت خمشی و کششی بتن را افزایش می دهد همینطور باعث افزایش سفتی و افزایش مقاومت در برابر ضربه می شود.

الیاف پ پ مود گسیختگی بتن را بهتر می کند.

 

ویژگی های الیاف پ پ

سختی الیاف پ پ بسیار بالاست و در مقابل حمله شیمیایی و باکتریایی از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد، همچنین روش های وجود دارد که می توان مقاومت این الیاف را افزایش داد، میزان بلورینگی الیاف پ پ 70% و چگالی آن 0.9 گرم بر سانتی متر مکعب است.

 

پلاستیک مهندسی چیست؟

به الیاف پروپلینی که به آن اتیلن اضافه شده باشد پلاستیک مهندسی می گویند، اتیلن سفت و نسبت به الیاف پ پ انعطاف پذیرتر است، محصول تولیدی از این مواد شفاف است و یا ممکن است آن را به صورت مات بسازند اما گاهی برای به کار بردن در تزیینات به آن رنگ اضافه می کنند.

با در نظر گرفتن قیمت الیاف پ پ و سازگاری بالای این ماده با بتن استفاده از آن بسیار زیاد است و بتن پس از اختلاط با پ پ، خصوصیات آن را می گیرد، الیاف پلی پروپیلن از نظر شیمیایی خنثی محسوب می شود و این ویژگی مثبت باعث می شود بتن تقویت شده با آن ها کمتر در تهدید حمله ی شیمیایی باشد. مقاومت الیاف پ پ در برابر حملات شیمیایی تا اندازه ای است که اگر در کنار مواد شیمیایی بسیار زیادی هم باشند به مرور بتن خراب می شود اما الیاف پ پ همچنان ثابت باقی می ماند.

همچنین الیاف پ پ درهنگام مخلوط شدن با بتن گلوله ای نمی شود و این را می توان یکی دیگر از ویژگی های مثبت این ماده دانست.

الیاف پ پ، آب گریز است و این موضوع باعث می شود در مخلوط هایی که از این ماده استفاده می شود، به مصرف بیشتر آب نیاز پیدا نکنیم.

مطالعه بیشتر: الیاف پلی پروپیلن

 کاربردهای مهم الیاف پ پ

  • استفاده در قطعات خودرو
  • استفاده در بلندگو
  • استفاده در وسایل آزمایشگاهی
  • استفاده در ساخت فرش
  • استفاده در ماشین برچسب زنی
  • استفاده در مواد بسته بندی
  • استفاده در مبلمان و وسایل تزئینی
  • ساخت طناب و کابل
  • ساخت مواد پلاستیکی
  • در قالب های بازیافت شدنی
  • و...

با در نظر گرفتن خصوصیات الیاف پ پ و میزان قیمت الیاف پ پ، استفاده از این ماده کاری منطقی و مقرون به صرفه به نظر می رسد.

الیاف پ پ چیست؟

این الیاف از پلیمریزاسیون زنجیره ای مونومرهای پروپن و به وسیله ی فرآیند ذوب ریسی به وجود می آیند.

الیاف پ پ بسیار سخت و مقاوم است و در مقابل حرارت بسیار پایدار به نظر می رسد، این ماده آنتی استاتیک، نارسانا و غیر مغناطیسی است.

یکی از نکات مهم الیاف پ پ بی بو بودن آن و سازگاری بالا با محیط زیست است که این موضوع سبب می گردد حساسیت زایی نداشته باشد پس بر همین اساس می توان در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی از آن استفاده کرد.

حالا می خواهیم بدانیم چرا این الیاف به بهترین ماده برای تقویت بتن و ملات های ساختمانی تبدیل شده است، اگر نیم نگاهی به گفته هایمان از ابتدا تا اینجای متن داشته باشیم می بینیم عواملی مانند قیمت الیاف پ پ و جلوگیری از ترک خورد بتن و افزایش مقاومتش، این اتفاق را به وجود آورده است.

 

خرید الیاف پ پ

این ماده هم مانند سایر مصالح ساختمانی و .. شرایط نگهداری خاصی دارد تا خواصش را از دست ندهد، این شرایط در مبحث 5 مقررات ملی ساختمان برای همه ی مصالح بیان شده است.

برای اطلاع از قیمت الیاف پ پ می توان با شماره های تولیدکنندگان مختلف تماس گرفت.

اما آنچه که بدیهی است قیمت الیاف پ پ مناسب است و حتی با توجه به خواص مثبت و کاربردهای زیادی که دارد می توان استفاده از آن را نوعی صرفه جویی دانست.

لیست قیمت الیاف پ پ توسط هر تولید کننده به صورت منحصر منتشر می شود.

الیاف پلی پروپیلن سایز 12

الیاف پلی پروپیلن سایز 6

از اینکه حوصله به خرج دادید و تا پایان مقاله را مطالعه کردید از شما سپاسگزاریم.

 

 

  • ۰۱/۰۹/۱۱
  • بهار شمس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی