قیمت بتن

قیمت بتن آماده

قیمت بتن

قیمت بتن آماده

به نقل از ایران بتن با افزایش روز افزون جمعیت، نیاز به ساخت و ساز به طور چشم‌گیری افزایش یافته ‌است. همین امر سبب اهمیت سرعت اجرای پروژه می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش سرعت ساخت، استفاده از بتن آماده است.

بتن که اصلی‌ترین پایه ساخت و ساز می‌باشد به دو صورت کارگاهی و آماده در دسترس است. بتن آماده شکل سیال بتن است که در کامیون‌های همزن به محل‌های ساخت و ساز تحویل داده می‌شود و به شکل دلخواه ریخته می‌شود.

استفاده همه جانبه از بتن آماده به عنوان مصالح ساختمانی عمدتاً به دلیل دو مزیت است، ارزان بودن آن و همچنین تنوع زیادی که در طراحی و عملکرد آن وجود دارد، زیرا به شکل سیال می‌توان آن را در قالب‌هایی با هر شکلی ریخت. همچنین علت افزایش تقاضا برای بتن آماده، صرفه‌جویی در تهیه میکسرهای بتن تخصصی می‌باشد.
https://irconcrete.com/ready-mix-concrete-price/

برای شروع هر پروژه ساختمانی برآورد هزینه مصالح قدم نخست می‌باشد. دانستن نحوه برآورد قیمت بتن آماده به عنوان ماده مهم و اولیه ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

  • ۰
  • ۰

 فوق روان کننده


دومین نکته مهم، انتخاب دقیق فوق روان کننده مناسب است: باید رئولوژی مناسبی را به مدت کافی برای ریختن UHSC فراهم کند، تا حد امکان هوای کمتری را به دام بیندازد و سخت شدن UHSC را بیش از حد به تاخیر اندازد. برای دوچرخه‌سواری عابر پیاده شربروک، از نمک سدیم پلی نفتالین سولفونات استفاده شد. دیگران با موفقیت از فوق روان کننده های پلی آکریلات استفاده کرده اند.

کسانی که آماده سرمایه گذاری پول و زمان در این فرآیند طولانی نیستند، باید یک UHSC تجاری بخرند که با نام های تجاری مختلف فروخته می شود.

 

 

ملاحظات ویژه  استفاده از فوق روان کننده ها

 

کنترل کیفیت

 


هنگامی که از فوق روان کننده استفاده می شود، بتن به سرعت کارایی خود را از دست می دهد. بنابراین بتن با مقاومت بالا حاوی چنین موادی باید قبل از از دست دادن کارایی خود حمل و نقل، قرار داده و تکمیل شود. بسیاری از فوق روان‌کننده‌های مدرن می‌توانند کارایی معقول را برای یک دوره حدود 100 دقیقه حفظ کنند، اما هنوز مراقبت لازم است، به‌ویژه در پروژه‌هایی که کامیون‌های تحویل بتن آماده به زمان سفر طولانی نیاز دارند. اغلب، برای جلوگیری از کاهش شدید در اسلامپ و در نتیجه مشکل در قرار دادن، تنها بخشی از فوق روان کننده در طول بچینگ مخلوط می شود و قبل از ریختن، تعادل در محل اضافه می شود.

همان تکنیک های تولید و کنترل کیفیت برای بتن با مقاومت معمولی نیز باید برای بتن با مقاومت بالا اعمال شود. در واقع، اهمیت کنترل دقیق بر کیفیت مواد و همچنین بر فرآیندهای تولید و اجرا را نمی توان برای بتن با مقاومت بالا بیش از حد مورد تاکید قرار داد. به طور کلی، کنترل تولید باید نه تنها شامل بچینگ و اختلاط صحیح مواد تشکیل دهنده باشد، بلکه باید بازرسی و بررسی منظم تجهیزات تولید را نیز شامل شود. تجهیزات توزین و اندازه گیری، میکسرها و دستگاه های کنترل. با عرضه بتن آماده، این کنترل باید به شرایط حمل و نقل و تحویل نیز گسترش یابد.

فعالیت های اصلی برای کنترل کیفیت در محل، قرار دادن، تراکم، پخت و تکمیل سطح است. تجربه محل نشان می دهد که معمولاً برای بتن با مقاومت بالا با کارایی بالا نسبت به بتن با مقاومت معمولی اسلامپ مشابه، تراکم بیشتری مورد نیاز است. از آنجایی که از دست دادن کارایی سریعتر است، تکمیل سریع نیز ضروری است. برای جلوگیری از انقباض پلاستیک، سطح بتن تمام شده باید به سرعت با مواد نگهدارنده آب پوشانده شود.

  • ۰۱/۱۰/۰۱
  • بهار شمس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی